Το φετινό 32ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ διεξάγεται από την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου ως την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου, στις κινηματογραφικές αίθουσες ΤΡΙΑΝΟΝ (Κοδριγκτώνος 21) και ΑΝΔΟΡΑ (Σεβαστουπόλεως 117), στο πλαίσιο του οποίου πραγματοποιείται αφιέρωμα στις ταινίες του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (Π.Ε.Κ.Κ.). Μέρος του αφιερώματος αποτελεί η εικαστική έκθεση στο ΣΤΟart, όπου 3 νέες ζωγράφοι, απόφοιτοι της Α.Σ.Κ.Τ. εκθέτουν πρωτότυπα έργα, εμπνευσμένα από τη φιλμογραφία του μεγάλου σκηνοθέτη, σε επιμέλεια του Γιάννη Ψυχοπαίδη.

Το πλήρες πρόγραμμα των προβολών και των λοιπών παράλληλων εκδηλώσεων του φεστιβάλ, που θα περιλαμβάνει, όπως κάθε χρόνο, avant premieres, διαγωνιστικό τμήμα, αφιερώματα, masterclasses κλπ., θα ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες μέρες.
Ραντεβού στη μεγάλη οθόνη!

Γράφει σχετικά με την έκθεση ο Γιάννης Ψυχοπαίδης:
«Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου γιορτάζει φέτος τα 32α του γενέθλια. Ένας κινηματογραφικός θεσμός που, εκτός από την αντοχή του μέσα στα τόσα χρόνια, έχει κάθε λόγο να περηφανεύεται και για την ποιότητα της προσφοράς του, τις επιλογές του, τα αφιερώματά του, τις πολυδιάστατες θεματικές του ενότητες και την καλλιτεχνική του συνέχεια και συνέπεια. Και βέβαια για το σταθερό, ζωντανό και ανήσυχο κοινό του, που παρακολουθεί, στηρίζει και συμβάλει καθοριστικά με τη δημιουργική του παρουσία, σε μια τόσο μακρόχρονη, ανθεκτική, διαρκώς ανανεούμενη καλλιτεχνική προσπάθεια.
Τα τελευταία χρόνια, μαζί με τις προβολές του Πανοράματος και στο πλαίσιό του, έχει δημιουργηθεί ένας άμεσα συναρτώμενος παράλληλος θεσμός, που με τη μορφή εικαστικών εκθέσεων αναζητά και εκφράζει τις καλλιτεχνικές συναρτήσεις, διαπλοκές και διασταυρώσεις των εικαστικών τεχνών με τον κινηματογράφο.
Η ροή της κινηματογραφικής εικόνας συναντά την εικόνα της εικαστικής ροής. Οι δύο γλώσσες, της ζωγραφικής και του κινηματογράφου, ανιχνεύουν το κοινό υπέδαφος που τις ενώνει, καταγράφουν τον εσωτερικό ρυθμό τόσο των κινούμενων εικόνων όσο και των φαινομενικά στατικών ζωγραφικών μορφών.
Ζωγραφική και κινηματογράφος, σε διαρκή αλληλεπίδραση, μαρτυρούν τη βαθιά, εσωτερική ανάγκη επικοινωνίας των τεχνών.
Η κίνηση, το χρώμα, τα φώτα και οι σκιές, οι ρευστές εικόνες, ο χώρος και ο χρόνος, η χορογραφία των ρυθμών, η αναζήτηση και η καταγραφή του εφήμερου και του αρχέγονου, το στιγμιαίο και το διαρκές, τα μεγάλα ανθρώπινα αισθήματα, τα όνειρα και οι αναστοχασμοί, οι φαντασιώσεις και οι εμμονές, οι κρυφές και φανερές επιθυμίες και οι ψυχικές υπερβάσεις, και πόσα άλλα ακόμη, είναι ένα μικρό μόνο μέρος από το υλικό των ονείρων που είναι φτιαγμένες οι σπουδαίες αφηγήσεις της ανθρώπινης περιπέτειας.

Αφηγήσεις κινηματογραφικές και εικαστικές που σημάδεψαν και διαμόρφωσαν την καλλιτεχνική, πολιτική, ιδεολογική συνείδηση του σύγχρονου ανθρώπου, από τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα.
Ένας μεγάλος αφηγητής του κινηματογράφου υπήρξε και ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Σ’ αυτόν είναι αφιερωμένο φέτος ένα σημαντικό μέρος του Πανοράματος 2019. Και σ’ αυτόν είναι αφιερωμένη και η εικαστική έκθεση «Εικαστική Τριλογία – Μια συνομιλία της Ζωγραφικής με τον Κινηματογράφο».
Τρεις νέες ταλαντούχοι εικαστικοί δημιουργοί, η Κατερίνα Χριστοπούλου, η Βιργινία Αξιώτη και η Ανδριάνα Κώτση, ένθερμες θιασώτες και του Κιούμπρικ και του κινηματογραφικού σύμπαντος γενικότερα, μέσα από τις διαφορετικές τους ζωγραφικές ιδιοσυγκρασίες, αναμετρώνται με το σινεμά και τους μύθους του, αλλά και με τον εαυτό τους· αναζητώντας μέσα τους τα ίχνη, το αποτύπωμα, τις επιρροές, τις γοητείες, τις σκοτεινές και τις φωτεινές στιγμές, τις φαντασμαγορίες και τις εκλάμψεις από το κινηματογραφικό έπος του Στάνλεϊ Κιούμπρικ.
Ένα ευρύτατο, σημαντικό κινηματογραφικό opus, που απλώνεται από το Χρήμα της Οργής και τους Σταυρούς στο Μέτωπο, μέχρι την Λολίτα, τον Σπάρτακο, το Πεντάγωνο καλεί Μόσχα, τη Λάμψη, το Κουρδιστό Πορτοκάλι αλλά και τη βαθιά ανθρώπινη και αινιγματική Οδύσσεια του Διαστήματος.
Το βέβαιο είναι πως και οι τρεις νέες ζωγράφοι, με φαντασία, τόλμη και ευαισθησία, συνομιλούν με τον κινηματογράφο, κρατώντας τα μάτια της ψυχής τους πάντα ερμητικά ανοιχτά στα δικά τους καλλιτεχνικά ταξίδια, στη δικιά τους Οδύσσεια του γήινου Διαστήματος, που συνδέει δημιουργικά την τέχνη με τη ζωή.»

Ακολουθούν σύντομα βιογραφικά και δείγματα του έργου των ζωγράφων που συμμετέχουν στην ‘Εκθεση:

ΒΙΡΓΙΝΙΑ ΑΞΙΩΤΗ
Η Βιργινία Αξιώτη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978.
Σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ (Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών) στην Αθήνα, στο Ζ’ εργαστήριο ζωγραφικής του Γιάννη Ψυχοπαίδη, και Διακοσμητική στα ΤΕΙ Αθήνας.
Φοίτησε με υποτροφία στο Facultad de Bellas Artes στο πανεπιστήμιο της Salamanca στην Ισπανία, και στο Ecole Superieure des Beaux-Arts de Marseilles, στη Γαλλία. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις.
Από το 2012 είναι συνδιαχειρίστρια του χώρου εικαστικών δράσεων art tutu.
Από το 2015 ζωγραφίζει τις αφίσες στο σινεμά ‘’Αθήναιον’’, ενώ ασχολείται με τη μουσική, το τραγούδι και τη σύνθεση.

Βιργινία Αξιώτη

Singing “La Gazza Ladra-Overture” in the rain
(Oil on canvas, 120x100cm)

 

ΑΝΔΡΙΑΝΑ ΚΩΤΣΗ
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976.
Από το 1996 έως το 2000 σπούδασε Ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας με καθηγητή τον Γιάννη Ψυχοπαίδη. Από το 2000 έως το 2003, σπούδασε Χαρακτική στο εργαστήριο του Γιάννη Παπαδάκη.
Ἑχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε πλήθος ομαδικών εκθέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ἑργα της φιλοξενούνται σε εγχώριες και Ευρωπαϊκές συλλογές.

Ανδριάννα Κώτση 1

"Aλατιέρα ΙΙ, full of stars!":
(Μικτή τεχνική, 100x60 cm)

 

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
Η Κατερίνα Χριστοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1977.
Σπούδασε Ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας στο εργαστήριο του Ι.Ψυχοπαίδη και Διακοσμητική και Σχεδιασμό Εσωτερικών Χώρων στο ΤΕΙ Αθήνας.
Έχει εκπαιδευτεί στην εικαστική ψυχοθεραπεία. Ασχολείται πολλά χρόνια με την εκπαίδευση. Σε συνεργασία με άλλους εικαστικούς, λειτουργεί από το 2012 τον χώρο εικαστικών δράσεων art tutu, που βρίσκεται στην περιοχή της Ακρόπολης.
Στο ενεργητικό της έχει 2 ατομικές και πολλές ομαδικές εκθέσεις.

Κατερίνα Χριστοπούλου
Twins
(Mικτή τεχνική σε ξύλο, 120x175)

 

 

Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου επιστρέφει για την 32η διοργάνωσή του, από τις 21 Νοεμβρίου έως και τις 4 Δεκεμβρίου, στους κινηματογράφους Τριανόν και Ανδόρα. Μείνετε συντονισμένοι για το πρόγραμμα και τις παράλληλες εκδηλώσεις του μακροβιότερου κινηματογραφικού φεστιβάλ της πόλης.

AfisaPanorama NoLogos1

ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 2018:

Το ξύπνημα Της Ωραίας Κοίμωμένης

«Με τι θα ασχολούνταν ο πρίγκιπας του παραμυθιού αν δεν ξυπνούσε η Ωραία Κοιμωμένη», ήταν ένα από τα δέκα παραδείγματα για το τι είναι γυναίκα, που έδινε στο βιβλίο της «Το δεύτερο φύλο», η Σιμόν Ντε Μποβουάρ. Τι καλύτερος τίτλος για ένα φεστιβάλ που επαναφέρει τους ποικίλους ρόλους της γυναίκας μέσα από τον κινηματογράφο, όχι μόνο τον πρόσφατο, αλλά και τον παλιότερο. Αν το μέλλον είναι γυναίκα, όπως έλεγε πριν από 45 χρόνια ο Μάρκο Φερέρι, σήμερα, το μέλλον αυτό είναι κιόλας εδώ, γι’ αυτό και το 31ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου αποφάσισε να δώσει, στο φετινό του πρόγραμμα, τον πρώτο ρόλο στη γυναίκα και τις διάφορες μορφές της. Από τη βουβή Ζαν Ντ’ Αρκ («Το πάθος της Ζαν Ντ’ Αρκ») στην ταινία του Καρλ Θίοντορ Ντράγιερ, που θα προβληθεί με ζωντανή μουσική από τον Νίκο Πλάτανο, μέχρι τις ταινίες μεγάλων σκηνοθετών, από τον Μπέργκμαν και τον Γκοντάρ μέχρι τον Σκορσέζε και τον Κώστα Γαβρά, αλλά και ταινίες σκηνοθετημένες από γυναίκες, το φετινό Πανόραμα δίνει τη (συχνά βασανιστική) πορεία της γυναίκας στην εξέλιξη του ευρωπαϊκού (μαζί και του ελληνικού) κινηματογράφου.

Ήδη, στο διαγωνιστικό τμήμα, ο ρόλος της γυναίκας στην εργασία, στην οικογένεια αλλά και στον αγώνα της για δική της ανεξαρτησία, παρουσιάζεται μέσα από τις ταινίες «Suleiman Mountain» της Ρωσίδας Ελιζαβέτα Στίσοβα, «Alone at My Wedding» («Μόνη στον γάμο μου») της Μάρτα Μπέργκμαν, «Παύση» της Ελληνοκύπριας Τώνιας Μισιαλή, και της πολυβραβευμένης «The Gentle Indifference of the World» («Η ευγενική αδιαφορία του κόσμου») του Αντιλκάν Γερζάνοβ από το Καζακστάν. Ενώ, στο τμήμα «Η διεθνής εικόνα σε πρώτη προβολή», η Βαλέρια Γκολίνο θα παρουσιάσει την ταινία της, «Ευφορία» και ο Νίκος Κορνήλιος την ταινία «Η τέχνη καταστρέφει», γύρω από το τραυματικό παρελθόν δυο γυναικών.

Στις πρώτες του δεκαετίες, ο ελληνικός κινηματογράφος, όπως και οι κινηματογραφίες πολλών άλλων χωρών, περιόριζε ασφυκτικά το ρόλο των γυναικών σκηνοθετριών. Χρειάστηκε η παρουσία της Μαρίας Πλυτά για να ανοίξει ο δρόμος και να φτάσουμε στην Τώνια Μαρκετάκη και τη Φρίντα Λιάππα, που, σε μια περίοδο ισχνών αγελάδων, κατάφεραν να δώσουν σημαντικό έργο - με το Πανόραμα να παρουσιάζει πέντε ταινίες τους.

Επτά νέες γυναίκες ζωγράφοι εμπνεύστηκαν από τον ελληνικό και ευρωπαϊκό κινηματογράφο για να φτιάξουν πίνακες που εκτίθενται στην γκαλερί StoArt (στη στοά Κοραή), μέχρι και τις 5 Δεκεμβρίου, με τις 6 από τις 7 ταινίες που τις ενέπνευσαν να προβάλλονται σε ειδικό τμήμα του Πανοράματος. Όλες ταινίες από σημαντικούς σκηνοθέτες: Ίνγκμαρ Μπέργκμαν («Περσόνα»), Γιόζεφ φον Στέρνμπεργκ («Γαλάζιος άγγελος»), Λουίς Μπουνιουέλ («Η ωραία της ημέρας»), Κριστόφ Κισλόφσκι («Η διπλή ζωή της Βερόνικα»), Σάλι Πότερ («Ορλάντο») και Ζαν-Λικ Γκοντάρ («Ζούσε τη ζωή της»). Ενώ στη ρετροσπεκτίβα για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Νίκου Παπατάκη, η γυναίκα κυριαρχεί μέσα από δυο, επίμαχες την εποχή τους, ταινίες του: «Οι άβυσσοι», βασισμένη στο θεατρικό έργο του Ζαν Ζενέ «Οι δούλες» και «Gloria Mundi».

Στα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα προγράμματα του φετινού Πανοράματος, είναι και το τμήμα αφιερωμένο σε ταινίες βασισμένες σε βιβλία που έγραψαν συγγραφείς οι οποίοι ξεκίνησαν την καριέρα τους ως δημοσιογράφοι – τμήμα που διοργανώνεται μαζί με το Μορφωτικό Τμήμα της ΕΣΗΕΑ. Σ’ αυτό θα δούμε ταινίες από δημοσιογράφους/συγγραφείς όπως ο Τζακ Λόντον («Ο θαλασσόλυκος» του Μάικλ Κέρτιζ), ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ («Να έχεις και να μην έχεις» του Χάουορντ Χοκς), ο Αλμπέρτο Μοράβια («Η περιφρόνηση» του Ζαν-Λικ Γκοντάρ), ο Έντγκαρ Άλαν Πόε («Το εκκρεμές της αγωνίας» του Ρότζερ Κόρμαν), ο Σάμιουελ Φούλερ («Park Row», που σκηνοθέτησε ο ίδιος), ο Χάντερ Τόμσον («Φόβος και παράνοια στο Λας Βέγκας» του Τέρι Γκίλιαμ), ο Νίκος Καζαντζάκης («Ο τελευταίος πειρασμός» του Μάρτιν Σκορσέζε) και ο Βασίλης Βασιλικός («Ζ» του Κώστα Γαβρά).

Ακόμη, στο πρόγραμμα και ένα μικρό αφιέρωμα στον Ακίρα Κουροσάβα, με την ταινία του «Ο καταδικασμένος», για τον οποίο θα κυκλοφορήσει και βιβλίο για το έργο του με κριτικές από τα μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, μέλη της οποίας θα παρουσιάσουν και θα συζητήσουν το έργο του με το κοινό πριν από την προβολή της ταινίας. Ενώ, όπως και τα προηγούμενα πρόσφατα χρόνια, στο φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνεται και μια επιλογή από τις ταινίες των κινηματογραφικών σχολών Horme Pictures και New York College.

 

Νίνος Φένεκ Μικελίδης.

Διευθυντής του Πανοράματος

Το 30ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου σας προσκαλεί σε μία συνάντηση με τον πολυβραβευμένο, Βρετανό σκηνοθέτη Ken Loach. Ο σκηνοθέτης θα μιλήσει για τον κινηματογράφο και τη σημερινή κατάσταση στην Ευρώπη, και θα απαντήσει στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων και του κοινού. Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 31 Οκτωβρίου, στις 10:30 π.μ., στην αίθουσα του Μορφωτικού Ιδρύματος της Ε.Σ.Η.Ε.Α. (Ακαδημίας 20), με ελεύθερη είσοδο.

Invitation LOACH

To 30o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, σας προσκαλεί στο masterclass που θα παραδώσει ο βραβευμένος Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης, Alexander Payne, την Τρίτη 31 Οκτωβρίου στις 13:30, στο θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Κολωνάκι), με ελεύθερη είσοδο.

Masterclass PAYNE

Στο πλαίσιο του 30ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, ο Krzysztof Zanussi, πολυβραβευμένος Πολωνός σκηνοθέτης, θα βρίσκεται την Τετάρτη 1 Νοεμβρίου στις 12 το μεσημέρι στο Βιβλιοπωλείο IANOS (Σταδίου 24), όπου θα παραδώσει masterclass με ελεύθερη είσοδο.

Zanussi

Καληνύχτα

Καληνύχτα
Goodnight 

Ελλάδα/Greece, 2017, εγχρ./col.

Σκην./Dir. - Σεν./Scr. - Μοντ./Ed.: Θάνος Κερμίτσης/Thanos Kermitsis | Φωτ.Cin. Αντώνης Αποστόλου/Antonis Apostolou | Hθ./Cast: Γιώργος
Τριανταφυλλίδης, Τάσος Δεδές, Νατάσσα Εξηνταβελόνη/Giorgos Triantafillides, Tasos Dedes, Natassa Exintaveloni| Παρ./Prod.: Βαρβάρα Κοντονή, Χρήστος Κυριακόπουλος, Γιώργος Χουλιάρας/Varvara Kontoni, Christos Kiriakopoulos, Giorgos Chouliaras | Διάρκεια/Dur.: 35’

Ο Κόσμος όπως τον γνωρίζουμε έχει καταστραφεί. Η Αθήνα, μια σειρά απο ερείπια. Όλοι πλέον προσπαθούν να επιβιώσουν. Όλοι εκτός απο τον Κώστα, που αναζητά την Βίκυ, προσπαθώντας να καταλάβει την αιτία του χωρισμού τους. Και όταν για τον Έλληνα υπάρχει καψούρα, η επιβίωση έρχεται σε δεύτερη μοίρα.

THE METHOD  CAPTURED

Η Μέθοδος
The Method: Captured

Ελλάδα/Greece, 2017, εγχρ./col.

Σκην./Dir.: Χάρης Γιουλάτος/Haris Gioulatos | Φωτ./Cin.: Γιώργος Χρυσαφάκης/Giorgos Chrysafakis | Μοντ./Ed.: Γιώργος Χρυσαφάκης/Giorgos Chrysafakis | Μουσ./Mus.: Βασίλης Ποδάρας/Vassilis Podaras | Παρ./Prod.: Wonderspot Media | Διάρκεια/Dur.: 13’

Ένα βράδυ του Οκτώβρη του 1967, στις 3 το ξημέρωμα, το κουδούνι στο σπίτι του Περικλή Κοροβέση χτύπησε. Έτσι ξεκίνησε μια πολύμηνη σειρά φυλακίσεων και βασανιστηρίων. «Η μέθοδος» είναι η προσπάθεια του Π. Κοροβέση να καταγράψει την εμπειρία του. Η ταινία κέρδισε το Βραβείο Καλύτερου Ντοκυμαντέρ στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας.

 εξώφυλλο

Εντατικοποίηση του συναισθήματος
Intensification Of Sentiment

Ελλάδα/Greece, 2017, μ.α/b.w.

Σκην./Dir.- Σεν./Scr.: Ελεάνα Πλέσσα/Eleanna Plessa | Μοντ./Ed.: Μιχάλης Καλιδώνης/Michalis Kalidonis | Hθ./Cast: Εριέττα Καραβίτη, Δήμητρα Τσιλιπουνιδάκη, Νεφέλη Σαμούχου/Erietta Karaviti, Dimitra Tsilipounidaki, Nefeli Samouhou | Διάρκεια/Dur.: 5,17’

Τρία χρόνια, τρία πρόσωπα, τρία στάδια κλιμακωτής πορείας προς την παράνοια. Όσο τα στάδια εξελίσσονται, αναδεικνύεται η αποκοπή του ατόμου από τη λογική του και τον εαυτό του. Η ταινία θίγει το πώς ο ψυχικός πόνος αποτελεί μια ανίατη ασθένεια που οδηγεί στην σωματική, εγκεφαλική και ψυχική, παρακμή.

Κήπος

Τελευταία μέρα στον κήπο
Last Day in the Garden

Ελλάδα/Greece, 2017, εγχρ./col.

Σκην./Dir.: Αλέξης Μαγιάρ Αγγελόπουλος/Alexis Mayar Aggelopoulos | Σεν./Scr.: Αλέξης Μαγιάρ Αγγελόπουλος/Alexis Mayar Aggelopoulos | Φωτ./Cin.: Αλέξης Μαγιάρ Αγγελόπουλος/Alexis Mayar Aggelopoulos | Μοντ./Ed.: Μιχάλης Καλιδώνης/Mihalis Kalidonis | Μουσ./Mus.: Αλέξης Μαγιάρ Αγγελόπουλος/Alexis Mayar Aggelopoulos | Hθ./Cast: Νίκος Σκαρέντζος/Nikos Skarentzos | Διάρκεια/Dur.: 4.58’

Ένας 55χρονος Αθηναίος κάνει την τελευταία βόλτα στον αγαπημένο του Εθνικό Kήπο πριν μεταναστεύσει στο εξωτερικό για αναζήτηση εργασίας λόγω της μακροχρόνιας οικονομικής κρίσης.

some dreams

Some Dreams

Ελλάδα/Greece, 2017, εγχρ./col.

Σκην./Dir.: Ιάσων Τζαβέλλας/Jason Tzavellas | Σεν./Scr.: Ιάσων Τζαβέλλας/Jason Tzavellas | Φωτ./Cin.: Ιάσων Τζαβέλλας/Jason Tzavellas | Μοντ./Ed.: Ιάσων Τζαβέλλας/Jason Tzavellas | Hθ./Cast: Ναταλία Κυρίκου/Natalia Kirikou | Διάρκεια/Dur.: 3.41’

Οι υποσυνείδητες ψυχολογικές μεταβάσεις μιας γυναίκας σε πλήρη απόγνωση.

Επίσκεψη

Επίσκεψη

Visit

Ελλάδα/Greece, 2017, εγχρ./col.

Σκην./Dir.: Γιάννης Ζαφείρης/Giannis Zafiris | Σεν./Scr.: Γιάννης Ζαφείρης/Giannis Zafiris | Φωτ./Cin.: Γιώργος Παπανδρικόπουλος/Giorgos Papandrikopoulos | Μοντ./Ed.: Θάνος Κ/Thanos K | Hθ./Cast: Θανάσης Χαλκιάς, Ηλέκτρα Γεννατά, Αντωνία Πίντζου/ Thanassis Chalkias, Ilektra Gennata, Antonia Pintzou | Παρ./Prod.: Horme Pictures | Διάρκεια/Dur.:7’

Ένας δρόμος, μια οικογένεια, μια επίσκεψη.

Η στιγμή

Στιγμή

Instance

Ελλάδα/Greece, 2017, εγχρ./col.

Σκην./Dir.: Κωνσταντίνος Ξενάκης/Konstantinos Xenakis | Σεν./Scr.: Κωνσταντίνος Ξενάκης/Konstantinos Xenakis | Φωτ./Cin.: Γιώργος Παπανδρικόπουλος/Giorgos Papandrikopoulos | Μοντ./Ed.: Θάνος Κ/Thanos K. | Hθ./Cast: Ηλιάνα Παναγιωτούνη, Πάνος Ξενάκης /Iliana Panagiotouni, Panos Xenakis | Παρ./Prod.: Horme Pictures | Διάρκεια/Dur.: 6’

Όταν ο γιος λείπει.

Rebirthday

Rebirthday

Ελλάδα/Greece, 2017, εγχρ./col.

Σκην./Dir.: Κωστής Λεβέντης/Kostis Leventis| Σεν./Scr.: Κωστής Λεβέντης/Kostis Leventis | Φωτ./Cin.: Γιάννης Κοτρώτσης/Giannis Kotrotsis | Μοντ./Ed.: Θάνος Κ/Thanos K. | Hθ./Cast: Κώστας Μπερικόπουλος, Δημήτρης Γιαμλόγλου, Γιώργος Σιδερής, Ελένη Λύρα, Βαγγέλης Καρατζάς, Ειρήνη Λιγάτου, Μάρω Τσεκούρα /Kostas Mperikopoulos, Dimitris Giamloglou, Giorgos Sideris, Eleni Lira, Vaggelis Karatzas, Irini Ligatou, Maro Tsekoura | Παρ./Prod.: Horme Pictures | Διάρκεια/Dur.: 14’

Ένας μοναχικός μεγαλοαστός άνδρας, που ζει στη πολυτελή του έπαυλη, διοργανώνει, με τηv βοήθεια του υπηρέτη του, ένα παιδικό πάρτι γενεθλίων, προκειμένου να αναβιώσει τηv παιδική του ηλικία.

Cry

Cry

Ελλάδα/Greece, 2017, εγχρ./col.

Σκην./Dir.: Νίκος Μαθιός/Nikos Mathios | Σεν./Scr.: Νίκος Μαθιός/Nikos Mathios | Φωτ./Cin.: Αλέξανδρος Καραΐσκος/Alexandros Karaiskos | Μοντ./Ed.: Θάνος Κ/Thanos K. | Hθ./Cast: Άννα Καλαϊτζίδου, Μπάμπης Λουκόπουλος/ Anna Kalaitzidou, Babis Loukopoulos | Παρ./Prod.: Horme Pictures | Διάρκεια/Dur.: 9’

Mια γυναίκα στερείται δακρύων.

View Master

View Master

Ελλάδα/Greece, 2017, εγχρ./col.

Σκην./Dir.: Βασίλης Γουδέλης/Vassilis Goudelis | Σεν./Scr.: Βασίλης Γουδέλης, Θάνος Κουτσανδρέας/Vassilis Goudelis, Thanos Koutsandreas | Φωτ./Cin.: Αντώνης Κουνέλας/Antonis Kounelas | Μοντ./Ed.: Θάνος Κ/Thanos K.|Hθ./Cast: Φάνια Νταλιάνη, Γιώργος Καλημέρης /Fania Daliani, Giorgos Kalimeris | Παρ./Prod.: Horme
Pictures | Διάρκεια/Dur.: 8’

Mια γυναίκα αποδρά με το παιδί της από μια σκληρή καθημερινότητα.

nikos koundouros 02

Mini Tribute: Nikos Koundouros

Ελλάδα/Greece, 2017, μ/α /b&w, εγχρ./col.

Παραγωγή/Production: Telefilm, Νίκος Καβουκίδης

O διακεκριμένος διευθυντής φωτογραφίας Nίκος Καβουκίδης αποτίει τον δικό του φόρο τιμής στον Νίκο Κούνδουρο που «έφυγε» πρόσφατα από κοντά μας, μοντάροντας αποσπάσματα και από τις 12 ταινίες του σπουδαίου δημιουργού μαζί με σκηνές από τα γυρίσματα των φιλμ (making of). O Νίκος Καβουκίδης
συνεργάστηκε στενά με τον Νίκο Κούνδουρο από το 1974 στις περισσότερες ταινίες του. O σκηνοθέτης, ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες κινηματογραφικούς δημιουργούς, πέθανε στις 22 Φεβρουαρίου 2017, σε ηλικία 91 ετών.

Την ταινία θα προλογίσει ο σκηνοθέτης. Θα προβληθεί με αγγλικούς υπότλιτλους.

 

Iluminacja

Illumination

Πολωνία/Poland, 1973, εγχρ./col.

Σκην./ Dir: Krzyztof Zanussi | Σεν./ Scr: Krzyztof Zanussi | Φωτ./Cin: Edward Klosinski | Μοντ./Εd: Urszula Sliwinska | Μουσ./Mus: Wojciech Kilar | Ηθ./ Cast: Stanislaw Latallo, Malgorzata Pritulak Monika Dzienisiewicz-Olbrychska, Edward Zebrowski | Διάρκεια/ Dur: 91’

Ένας νεαρός σπουδαστής Φυσικής, μέσα από τις αναταράξεις του έρωτα και μετά τον αιφνίδιο θάνατο του φίλου του, χάνει την πίστη του στην αλήθεια της επιστήμης και αναζητεί τo νόημα της ζωής αλλού. Ο Πολωνός Κριστόφ Ζανούσι επιβεβαιώνει τη βαθιά υπαρξιακή και φιλοσοφική ματιά του, θέτοντας στο επίκεντρο της ταινίας του τα μεγάλα ερωτήματα που απασχολούν τον άνθρωπο μέσα από τη διαδρομή του νεαρού ήρωά της, Φράντιζεκ, από τα 20 ως τα 30 χρόνια του.

Η ταινία απέσπασε την Χρυσή Λεοπάρδαλη στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο το 1973.

Την ταινία θα προλογίσει ο σκηνοθέτης.

Σελίδα 6 από 34